Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 18-12-2014 ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΩΝ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ ΝΟΜΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 18-12-2014
ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΩΝ
ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ ΝΟΜΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
Σήμερα είχαμε μια αρνητική εξέλιξη στο θέμα των μετεγγραφών.
Με προσωρινή διαταγή του προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας Σωτήρη Ρίζου αναστέλλονται προσωρινά οι μετεγγραφές στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Η προσωρινή διαταγή ισχύει μέχρι να εκδοθεί απόφαση από την Επιτροπή Αναστολών (σε σχηματισμό Ολομέλειας), η οποία εκδικάζεται το Φεβρουάριο.
Ο κ. Ρίζος αναστέλλει δύο αποφάσεις του υπουργού Παιδείας που αφορούν: α) «την ρύθμιση θεμάτων για τη μεταφορά θέσης εισαγωγής πολυτέκνων, τριτέκνων και ειδικών κατηγοριών» και β) «την ρύθμιση θεμάτων για τη μεταφορά θέσης εισαγωγής με οικονομικά κριτήρια του σχολικού έτους 2013-2014 στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με το άρθρο 47 του Ν. 4274/2014».
Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο έχουν προσφύγει η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και 115 μέλη του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού των Σχολών αυτών (καθηγητές).
Όλοι υποστηρίζουν ότι όσο οι αποφάσεις του υπουργού Παιδείας όσο και οι σχετικοί νόμοι που προβλέπουν τη διαδικασία μετεγγραφής των φοιτητών προσκρούουν σε πλειάδα διατάξεων του Συντάγματος και για το λόγο αυτό πρέπει να ανασταλεί προσωρινά και να ακυρωθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο.
Η προσφυγή των ΑΕΙ, κ.λπ. θα συζητηθεί το πρώτο δεκαήμερο του ερχόμενου Φεβρουαρίου στην Ολομέλεια του ΣτΕ με εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Κωνσταντίνος Πισπιρίγκο.

Η ΟΠΟΤΤΕ ήδη έχει αναθέσει στη Νομική Σύμβουλο κα Χρυσάνθη Υφαντή να παρέμβει στη διαδικασία για λογαριασμό του τριτεκνικού κινήματος, προκειμένου να αποτραπεί μια τέτοια αρνητική εξέλιξη που ουσιαστικά καταδικάζει τα παιδιά χιλιάδων πολυμελών, ανακόπτοντας με βίαιο και αντικοινωνικό τρόπο την πρόσβαση τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.