Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΚΑΙ ΤΡΙΤΕΚΝΩΝ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

     ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΠΟΤΤΕ ΑΝΤΙΔΡΩΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ ΠΟΥ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΑΦΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΕΙΣΑΚΤΕΟΥΣ 2013-2014 ΚΑΙ ΠΕΤΟΥΝ ΣΤΟΝ '' ΚΑΙΑΔΑ ''  ΤΟΥΣ ΕΧΟΝΤΕΣ ΚΑΝΕΙ ΑΙΤΗΣΗ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΗΣ ΚΑΤΑ ΤΑ ΕΤΗ 2010-2013 ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΕΓΚΡΙΣΗ ΕΣΤΕΙΛΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ :

1η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ( προς τον Πρωθυπουργό )
                                                                                                Αθήνα 27-05-2014
                                                                                                           Αρ. Πρωτ. 29

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ

Μετά από την απόφαση Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με τη δυνατότητα εισαγωγής πολύτεκνων και τρίτεκνων  και με την οποία έκρινε αντισυνταγματικά τα προνόμια που παρέχει η Πολιτεία στα παιδιά των πολύτεκνων οικογενειών για να εισάγονται προνομιακά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ακολούθησε η τροπολογία εκ μέρους της κυβέρνησης, όμως υπάρχουν μερικά θέματα τα οποία παρακαλούμε να εξετάσετε, αφού μελετήσετε τα παρακάτω:

Με το άρθρο 53 παράγραφος 6 της τροπολογίας του νόμου περί μεταφοράς θέσης σπουδαστών και φοιτητών, η ελεύθερη μετεγγραφή των ανηκόντων σε ειδικές κατηγορίες περιορίζεται μόνο στους επιτυχόντες των πανελλαδικών εξετάσεων του έτους 2013-2014 και εντεύθεν.
Με τον τρόπο αυτό εισάγεται διπλή διάκριση έναντι φοιτητών και σπουδαστών παρελθόντων ετών και ο τροποποιηθείς νόμος πάσχει από αντισυνταγματικότητα, καθώς αντιβαίνει στην αρχή της ισότητας.
 1)      Αφενός μεν διότι αναιτιολόγητα εισάγεται διάκριση ανάμεσα σε αυτούς και τους νεοεισαχθέντες συναδέλφους τους, οι οποίοι πληρούν τα ίδια ακριβώς κριτήρια. Συγκεκριμένα στο άρθρο 4 παράγραφος 1 του Συντάγματος καθιερώνεται η αρχή της ισότητας των Ελλήνων ενώπιον του νόμου. Η αρχή αυτή όμως δεν περιορίζεται μόνο στην ισότητα των πολιτών έναντι του νόμου, αλλά και στην ισότητα του νόμου έναντι των πολιτών κατά πάγια νομολογία των ανωτάτων Δικαστηρίων της χώρας, αρχής γενομένης με τις αποφάσεις ΑΠ 261/1932, ΑΠ 122/1937 , ΣτΕ 2175/1947. Ο κανόνας αυτός επιτάσσει την όμοια μεταχείριση όμοιων περιπτώσεων και δεσμεύει το σύνολο των εξουσιών της χώρας, ΣτΕ 2873/2000, ΣτΕ 1482/2002 κοκ.   Εν προκειμένω τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ανάμεσα στους ήδη φοιτούντες και τους νεοεισαχθέντες είναι ταυτόσημα, καθώς πληρούν τα ίδια ακριβώς κοινωνικά κριτήρια και ως εκ τούτου δεν μπορεί να δικαιολογηθεί η άνιση μεταχείριση, που καθιερώνεται με την τροπολογία αυτή.     


     
2) Αφετέρου δε στερούνται δικαιώματος μετεγγραφής ήδη φοιτούντες και σπουδάζοντες ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι εισήχθησαν στις σχολές προτίμησης τους κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2010-2013 κατά παρέκκλιση των ειωθότων προηγουμένων ετών, βάσει των οποίων καθ' όλη την διάρκεια σπουδών και σε κάθε έτος ξεχωριστά είχαν το δικαίωμα αυτό. Το καθεστώς αυτό αντιτίθεται στις αρχές της καλής πίστης, χρηστής διοίκησης και δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου έναντι της δημόσιας διοίκησης.                                                                                             
3)      Περαιτέρω με αυτό τον τρόπο ο νόμος στερεί την δυνατότητα της ένωσης των οικογενειών των φοιτητών αυτών κατά παρέκκλιση του άρθρου 21 του Συντάγματος που καλεί το κράτος να λάβει μέτρα για την προστασία της οικογένειας.                                                                                        
Εκτός τούτου οι οικογένειες των φοιτητών-σπουδαστών αυτών πλέον των εξόδων που έχουν επωμιστεί για τις σπουδές τους, θα αναγκαστούν να συνεχίσουν να καταβάλλουν επιπλέον έξοδα, επιβαρύνοντας περισσότερο τον ήδη βεβαρυμμένο οικογενειακό προϋπολογισμό
 4)      Όσον αφορά στις αντιρρήσεις του υπουργείου για τους εισαχθέντες με  το ευεργέτημα των ειδικών κατηγοριών, μέσω του συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων, μπορεί να υπάρξει μέριμνα για την εξαίρεση τους από το μέτρο των ελευθέρων μετεγγραφών. Άλλωστε δεν εφαρμόστηκε το ευεργέτημα αυτό για όλους τους εισαχθέντες-μέλη ειδικών κατηγοριών, καθώς η εισαγωγή τους ήταν ποσοστιαία και επομένως δεν καλύπτει το σύνολο των ανηκόντων στις κατηγορίες αυτές.
5)      Για δε τους αιώνιους φοιτητές, μπορεί να υπάρξει ρύθμιση που να αποκλείει την εφαρμογή του μέτρου για όσους έχουν περάσει το όριο ν+2  που καθορίζει ο νόμος για τις ανώτατες σπουδές.
6)      Μετά την απάλειψη της έκτης παραγράφου τα ειδικότερα ζητήματα μπορούν να ρυθμιστούν με υπουργική απόφαση.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΖΗΤΟΥΜΕ 


την απάλειψη της παράγραφος 6 του άρθρου 53 της τροπολογίας  του νόμου περί μεταφοράς θέσης φοιτητών και σπουδαστών, ώστε αυτή να καλύψει τους τρίτεκνους φοιτητές που ζήτησαν και δεν έλαβαν μεταφορά θέσης τα έτη 2010 έως και 2013.

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ
Σας καλούμε να τηρήσετε τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης σας για βοήθεια των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (τρίτεκνοι-πολύτεκνοι) ικανοποιώντας το αίτημα μας αυτό.


Με εκτίμηση

 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                 Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΧΛΑΔΙΑΝΑΚΗΣ ΕΜΜ.               ΧΕΛΙΟΥΔΑΚΗ ΜΑΙΡΗ


2η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ( προς κόμματα και υπουργείο )



                                                                                                      Αθήνα 27-05-2014
                                                                                                           Αρ. Πρωτ. 30

Αξιότιμοι κύριοι

Μετά από την απόφαση Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με τη δυνατότητα εισαγωγής πολύτεκνων και τρίτεκνων  και με την οποία έκρινε αντισυνταγματικά τα προνόμια που παρέχει η Πολιτεία στα παιδιά των πολύτεκνων οικογενειών για να εισάγονται προνομιακά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ακολούθησε η τροπολογία εκ μέρους της κυβέρνησης, όμως υπάρχουν μερικά θέματα τα οποία παρακαλούμε να εξετάσετε, αφού μελετήσετε τα παρακάτω:

Με το άρθρο 53 παράγραφος 6 της τροπολογίας του νόμου περί μεταφοράς θέσης σπουδαστών και φοιτητών, η ελεύθερη μετεγγραφή των ανηκόντων σε ειδικές κατηγορίες περιορίζεται μόνο στους επιτυχόντες των πανελλαδικών εξετάσεων του έτους 2013-2014 και εντεύθεν.
Με τον τρόπο αυτό εισάγεται διπλή διάκριση έναντι φοιτητών και σπουδαστών παρελθόντων ετών και ο τροποποιηθείς νόμος πάσχει από αντισυνταγματικότητα, καθώς αντιβαίνει στην αρχή της ισότητας.
 1)      Αφενός μεν διότι αναιτιολόγητα εισάγεται διάκριση ανάμεσα σε αυτούς και τους νεοεισαχθέντες συναδέλφους τους, οι οποίοι πληρούν τα ίδια ακριβώς κριτήρια. Συγκεκριμένα στο άρθρο 4 παράγραφος 1 του Συντάγματος καθιερώνεται η αρχή της ισότητας των Ελλήνων ενώπιον του νόμου. Η αρχή αυτή όμως δεν περιορίζεται μόνο στην ισότητα των πολιτών έναντι του νόμου, αλλά και στην ισότητα του νόμου έναντι των πολιτών κατά πάγια νομολογία των ανωτάτων Δικαστηρίων της χώρας, αρχής γενομένης με τις αποφάσεις ΑΠ 261/1932, ΑΠ 122/1937 , ΣτΕ 2175/1947. Ο κανόνας αυτός επιτάσσει την όμοια μεταχείριση όμοιων περιπτώσεων και δεσμεύει το σύνολο των εξουσιών της χώρας, ΣτΕ 2873/2000, ΣτΕ 1482/2002 κοκ.   Εν προκειμένω τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ανάμεσα στους ήδη φοιτούντες και τους νεοεισαχθέντες είναι ταυτόσημα, καθώς πληρούν τα ίδια ακριβώς κοινωνικά κριτήρια και ως εκ τούτου δεν μπορεί να δικαιολογηθεί η άνιση μεταχείριση, που καθιερώνεται με την τροπολογία αυτή.     


     
2) Αφετέρου δε στερούνται δικαιώματος μετεγγραφής ήδη φοιτούντες και σπουδάζοντες ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι εισήχθησαν στις σχολές προτίμησης τους κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2010-2013 κατά παρέκκλιση των ειωθότων προηγουμένων ετών, βάσει των οποίων καθ' όλη την διάρκεια σπουδών και σε κάθε έτος ξεχωριστά είχαν το δικαίωμα αυτό. Το καθεστώς αυτό αντιτίθεται στις αρχές της καλής πίστης, χρηστής διοίκησης και δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου έναντι της δημόσιας διοίκησης.                                                                                             
3)      Περαιτέρω με αυτό τον τρόπο ο νόμος στερεί την δυνατότητα της ένωσης των οικογενειών των φοιτητών αυτών κατά παρέκκλιση του άρθρου 21 του Συντάγματος που καλεί το κράτος να λάβει μέτρα για την προστασία της οικογένειας.                                                                                        
Εκτός τούτου οι οικογένειες των φοιτητών-σπουδαστών αυτών πλέον των εξόδων που έχουν επωμιστεί για τις σπουδές τους, θα αναγκαστούν να συνεχίσουν να καταβάλλουν επιπλέον έξοδα, επιβαρύνοντας περισσότερο τον ήδη βεβαρυμμένο οικογενειακό προϋπολογισμό
 4)      Όσον αφορά στις αντιρρήσεις του υπουργείου για τους εισαχθέντες με  το ευεργέτημα των ειδικών κατηγοριών, μέσω του συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων, μπορεί να υπάρξει μέριμνα για την εξαίρεση τους από το μέτρο των ελευθέρων μετεγγραφών. Άλλωστε δεν εφαρμόστηκε το ευεργέτημα αυτό για όλους τους εισαχθέντες-μέλη ειδικών κατηγοριών, καθώς η εισαγωγή τους ήταν ποσοστιαία και επομένως δεν καλύπτει το σύνολο των ανηκόντων στις κατηγορίες αυτές.
5)      Για δε τους αιώνιους φοιτητές, μπορεί να υπάρξει ρύθμιση που να αποκλείει την εφαρμογή του μέτρου για όσους έχουν περάσει το όριο ν+2  που καθορίζει ο νόμος για τις ανώτατες σπουδές.
6)      Μετά την απάλειψη της έκτης παραγράφου τα ειδικότερα ζητήματα μπορούν να ρυθμιστούν με υπουργική απόφαση.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΖΗΤΟΥΜΕ 


την απάλειψη της παράγραφος 6 του άρθρου 53 της τροπολογίας  του νόμου περί μεταφοράς θέσης φοιτητών και σπουδαστών, ώστε αυτή να καλύψει τους τρίτεκνους φοιτητές που ζήτησαν και δεν έλαβαν μεταφορά θέσης τα έτη 2010 έως και 2013.

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ
Σας καλούμε να τηρήσετε τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης σας για βοήθεια των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων(τρίτεκνοι-πολύτεκνοι) ικανοποιώντας το αίτημα μας αυτό.

Με εκτίμηση

 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                 Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΧΛΑΔΙΑΝΑΚΗΣ ΕΜΜ.               ΧΕΛΙΟΥΔΑΚΗ ΜΑΙΡΗ